Licencia Svarsservice

Telefonpassning

Vikten av att din kund alltid får ett svar är stor. Vare sig det är en befintlig kund eller en ny kund som ringer är ditt svar avgörande för om kunden känner sig omhändertagen. Genom att alltid ge ett svar tar du hand om dina befintliga kundrelationer men inte minst ger du möjlighet till nya. Med snabb svarstid från våra certifierade telefonister bidrar vi till att öka servicenivån och lönsamheten i ditt företag.

När du inte har möjlighet att svara eller behöver prioritera annat för stunden har du alltid en personlig telefonist som svarar på dina samtal. Med Personlig svarsservice är du alltid nåbar på dina villkor.

Öppettider: Svarsservice är bemannad alla helgfria vardagar från 7.00 till 18.00.

Bemannad webchatt

Med vår bemannade webbchatt tar vi svarservice till en ny nivå. Genom att vi finns tillgängliga för frågor och svar på er webbsida kommer ni ha möjlighet att fånga upp många nya potentiella kunder. Vi vet att många drar sig från att ringa och maila men med en lätttilgänglig och snabb chattfunktion gör vi det lättare för besökaren att skapa kontakt med ert företag.

Vår chattpersonal svarar på enklare frågor rörande ert företag eller sätter besökaren i kontakt med rätt person hos er.

Öppettider: Webbchatten är bemannad alla helgfria vardagar från 8.00 till 17.00.

Hur fungerar telefonpassningen (1-3)

Hur fungerar en bemannad chatt (4)

  • Vi tar emot inkommande samtal och svarar med ert företagsnamn och önskad hälsningsfras.
  • När vi svarat i telefonen agerar vi utifrån den tjänst ni har valt. Vi tar emot meddelande, kopplar direkt eller aviserar samtalet till dig. Notis, koppla, eller Avisera är våra olika tjänster för telefonpassning. Utifrån dessa tjänster väljer ni vilken eller vilka av tjänsterna som fyller ert behov bäst. Vi hjälper dig gärna med en behovsanalys.
  • Som Personlig svarsservicekund har du tillgång till vår app för Iphone/Andriod. Med appen kommunicerar du enkelt din status till våra telefonister. Appen laddar du ner via app store eller google play.
  • Vi levererar en chattfunktion som ni enkelt installerar på er webbsida genom en html-kod
  • Vi anpassar den åt er så att designen passar er website
  • Chatten på er website är sedan bemannad av vår chattpersonal under vardagar mellan kl 08.00-17.00.
  • Vår chattpersonal svarar på enklare frågor gällande ert företag och skickar ärendet vidare till rätt person hos er när det behövs.
  • Med en bemannad chatt på er webbsite kommer ni kunna bemöta kunder i ett tidigare skede innan de beslutar sig för om de ska ringa eller maila er.

Generella funktioner

Personlig hänvisning

Ni har möjlighet att meddela er status/hänvisning till oss med flera olika sätt. Antingen via vår unika Personlig svarservice app för smartphone, alternativt via e-post eller via Svar portalen.

Gemensam hänvisning för företaget

Med gemensam hänvisning kan ni lägga in hänvisning för hela företaget.

Valfri svarsfras

Ni väljer givetvis hur vi på Personlig svarsservice skall svara och behandla alla samtal. Ändringar och förbättringar gör vi på löpande enligt era önskemål, ni kan även själva göra detta via Svar portalen.

Samtalsfiltrering

Med samtalsfiltrering hjälper Personlig svarsservice er att filtrera samtal.

Ta emot meddelande

Ni väljer själva per användare hur ni skall ta emot meddelanden från oss, detta kan ni välja på användare och grupp, kombinera det hur ni vill med flera meddelandesätt.

Personligt svar på valfria nummer

I alla våra tjänster inom telefonpassning kan ni koppla valfria nummer till oss, även direktnummer och mobilnummer.

Nattkopplingsmeddelande

Använd er av ett unikt nattkopplingsmeddelande när er verksamhet har stängt för dagen eller helgen.

Möjlighet till portöppning

Vår svarsservice tar steget fullt ut. Vi kan även sköta portöppning om ni vill ha hjälp med att öppna porten åt besökare.

Samtalsstatistik  

Få möjlighet till uppföljning med statistik och meddelanden.

Transfer av samtal till valfritt nummer

Med Personlig svarsservice – Avisera kopplar vi era samtal till av er angivna nummer, ni kan även schemalägga kopplingen, t.ex. först till ett speciellt gruppnummer om inget svar där så skall det kopplas till direktnummer 1, 2 osv.

Kalenderkoppling

Många företag använder sig av e-post kalendrar idag, t.ex. Outlook, Google m.fl. Med vår extra tjänst Kalender koppling har vi möjlighet att se vad ni har lagt in för aktiviteter och kan meddela den statusen till de som söker er.

Ni väljer själva hur mycket information vi skall se.

Broschyrer: